sadmemory

  • ۰
  • ۰


شاید تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که در صورت عدم دسترسی به برق شهری مثلا در طول مسافرت و در صورت عدم دسترسی به برق شهری این امکان وجود دارد که لپ تاپ با برق ماشین شارژ شود؟برای رفع این مشکل شارژر فندکی لپ تاپ با هدف شارژ لپ تاپ با برق ماشین ایجاد شده است.تا انتهای مطلب با دوراندیش مرکز فروش لپ تاپ در اصفهان و رتبه دار تعمیرات تخصصی لپ تاپ در اصفهان همراه باشید.

برای شارژ لپ تاپ با برق ماشین نیاز به نوع خاصی از شارژر با نام شارژر فندکی لپ تاپ دارید. کاربرد این شارژر زمانی است که شارژ لپ تاپتان تمام شده است و به برق شهری دسترسی ندارید. مهم ترین مزیت شارژر فندکی لپ تاپ این است که در زمان استفاده از این شارژر شدت جریان برق به طور هوشمند تنظیم می شود. برای استفاده از این شارژر کافیست شارژر را به درگاه فندک داخل ماشین، به طور مستقیم وصل کنید. سپس لپ تاپ را با استفاده از کابل USB به شارژر متصل کنید و منتظر بمانید تا باتری لپ تاپ به طور کامل شارژ شود. این نوع شارژر مناسب کسانی است که ساعات طولانی از روز را بیرون از منزل به سر میبرند و به برق نیز دسترسی ندارند.

شارژر فندکی لپ تاپ دارای تعداد پورت های USB متفاوتی می باشد که تعداد پورت های آن به شما امکان شارژ همزمان چندین دستگاه را می دهد. تنها نکته مهم این است که دو دستگاه متصل به شارژر فندکی باید به ولتاژ یکسانی نیاز داشته باشند.

شارژ لپ تاپ با برق ماشین با شارژر فندکی لپ تاپ

سری دیگری از شارژر های فندکی وجود دارند که نه تنها برق DC را پشتیانی می کنند بلکه توان ایجاد ولتاژ خروجی AC  در حدود ۱۲۰ ولت را هم دارند. به این عمل اینورت کردن برق گفته می شود که به معنای تبدیل برق از حالت DC  به حالت AC که همان برق شهری است، گفته می شود. آن دسته از شارژر های فندکی که عمل  Invert را انجام می دهند دارای قیمت بالاتری نسبت به شارژر های فندکی معمولی هستند. این دسته از شارژر های فندکی با برق ۱۲۰ ولت قادر به شارژ لپ تاپ می باشند و علت اصلی آن هم این است که باتری لپ تاپ به توان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد. قیمت شارژر های فندکی لپ تاپ که عمل invert را انجام می دهند نسبت به شارژر های فندکی ساده بیشتر می باشد. شارژر فندکی لپ تاپ لنوو نمونه ای پرکاربرد از این نوع شارزر ها می باشد.

شارژ لپ تاپ با برق مستقیم با شارژر فندکی

 

آیا شارژ لپ تاپ با برق ماشین به ماشین و لپ تاپ آسیب می رساند؟

نکته قابل توجهی که در مورد شارژ لپ تاپ با برق ماشین وجود دارد این است که هنگامی که لپ تاپ در حال شارژ با شارژر فندکی است توان الکتریکی مصرفی برای شارژ لپ تاپ از باتری ماشین گرفته می شود. نکته دیگری که وجود دارد این است که حتی در صورت وصل نبودن لپ تاپ به شارژر فندکی اگر فقط شارژر فندکی به جا فندکی ماشین وصل باشد باز هم مقداری توان از ماشین شما کشیده می شود. پس تا حد ممکن سعی کنید فقط در زمان استفاده شارژر فندکی ماشین را به جافندکی متصل کنید.

به این نکته توجه کنید ترجیحا هنگامی که ماشین را استارت می زنید لپ تاپ به شارژر متصل نباشد چون احتمال آسیب رسیدن به لپ تاپ به دلیل ایجاد نوسانات برق وجود دارد.

با استفاده از این شارژر فندکی می‌توانید باتری دو دستگاه مختلف از قبیل گوشی‌های موبایل را به طور همزمان، بدون نیاز به استفاده از پریز برق شارژ کنید.  بنابراین شما با استفاده از این شارژر علاوه بر گوشی موبایل، می‌توانید باتری تبلت‌تان را هم شارژ کنید. شما با استفاده از این شارژر فندکی و اتصال آن به درگاه فندک داخل خودرو می‌توانید گوشی موبایل، دوربین دیجیتال، موزیک پلیر، تبلت و یا آیپد خود را شارژ کنید. این محصول دارای وزن کمی می باشد. برای استفاده از این محصول کافی است دستگاه مورد نظر خود را با استفاده از یک کابل USB به شارژر متصل کنید. اگر بخواهید با استفاده از این شارژر باتری گوشی موبایل آیفون، آیپد و دیگر دستگاه‌های مجهز به درگاه لایتنینگ را شارژ کنید، باید یک کابل لایتنینگ را به صورت جداگانه تهیه کنید. پس از اتصال دستگاه به کابل USB باتری گوشی موبایل یا هر دستگاهی که به شارژر متصل کرده‌اید به طور خودکار شارژ شده و پر می‌شود.

در پایان لازم است ذکر کنم که تا حد ممکن لپ تاپ خود را با شارژری جز شارژر مخصوص لپ تاپ خود، مگر در موارد ضروری شارژ  نکنید. فقط زمانی که راه دیگری جز شارژ لپ تاپ با برق ماشین نبود از شارژر فندکی استفاده کنید.

لپ تاپ با برق ماشین

در این محتوا سعی بر آن بود که شما را با مشخصات فنی شارژ لپ تاپ با جا فندکی ماشین آشنا کنیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد شارژر لپ تاپ اطلاعات مفید بیشتری به دست بیاورید اینجا کلیک کنید. دور اندیش مرکز فروش لپ تاپ در اصفهان و همچنین مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ در اصفهان  اطلاعات مفید زیادی در تمام زمینه ها اختیار شما قرار می دهد.


منبع: دوراندیش

  • ۹۷/۱۲/۲۲
  • mahtab moeini kia

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی