sadmemory

  • ۰
  • ۰


معمولا هر چه از مدت زمان نصب ویندوز شما که بگذرد مشکلات زیادی ممکن است برای ویندوزتان پیش آید! در این آموزش قصد داریم  برخی نکات مهم و کاربردی برای حل مشکلات متداول کامپیوترها، لپ تاپ ها  و سیستم عامل های مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این مشکلات  بستگی به نحوه استفاده شما از ویندوز دارد. موارد زیر را برای حل مشکلات عمومی کامپیوتر در نظر داشته باشید:

 

۱- لپ تاپ یا کامپیوتر روشن نمی شود.

اگر کامپیوتر و لپ تاپ شما بعد از فشار دادن دکمه پاور روشن نشد باید اول چک کنید که به کابل برق متصل است. در صورت لزوم شارژر را به آن وصل کنید و قسمت باتری را چک کنید. اگر کامپیوتر است از اتصال کابل برق به آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید اگر کامپیوتر شما گارانتی دارد به هیچ عنوان در کیس و لپ تاپ خود را باز نکنید و در اولین فرصت به مرکز گارانتی مورد نظر مراجعه کنید. یا در صورت نبود گارانتی آن را به نمایندگی تعمیرات سیستم مورد نظر خود ببرید.

 

 

۲- کند شدن مرورگر

کند شدن مرورگر می تواند با گذشت چند دقیقه  به حالتی تبدیل شود که در آن هیچ صفحه ای لود نشود و سیستم هنگ کند. برای حل این مشکل می توانید سیستم خود را Refresh کنید یا حافظه cache مرورگر خود را به طور کامل پاک کنید. در اکثر موارد کندی مرورگر به دلیل نصب افزونه ها روی آن است. با پاک کردن افزونه ها کندی مرورگر برطرف می شود. در  در بسیاری از موارد مرورگرها به صورت خودکار فایل هایی در پس زمینه دانلود می کنند که می توانند مخرب باشند.آن فایل ها را حذف کنید.

 

۳- داغ شدن بیش ار حد سیستم

مشکل داغ شدن در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها به دلیل نبود خنک کننده یا فن یا خراب بودن آن است که گرمای تولید شده توسط cpu و اجزای سیستم را خارج نمی کند. در صورت گرم شدن بیش از حد سیستمتان بهتر است آن را برای مدتی خاموش کنید تا زمانی که خنک شود.

 

۴- حالت برگشت به عقب در ویندوز

در ویندوز امکانی وجود دارد که شما می توانید به عقب برگردید در واقع می توانید تنظیمات نرم افزاری سخت افزاری سییستم خود را به حالت قبل تر برگردانید این عمل هیچ تاثیری روی فایل هایی که تازه اضافه کردید ندارد. برای این کار  system restore (برنامه بازیابی سیستم) را در کنترل پنل پیدا کنید.

 

۵- بالا نیامدن ویندوز

 

 

بالا نیامدن ویندوز ممکن است در اثر این باشد که ویندوز به درستی بوت نشده و یا ممکن است به خاطر عدم کارکرد صحیح سخت افزار شما باشد. به این منظور سیستم خود را به حالت safe mode ببرید (در این حالت ویندوز درایو های سخت افزاری را نمی شناسد و نرم افزارها را نیز اجرا نمی کند) اگر کامپیوتر در این حالت به خوبی کار کرد، باید اخرین درایوی که نصب کرده اید را پاک کنید. می توانید از بخش system restore  استفاده کنید و سیستم را توسط آنتی ویروس اسکن کنید. در اکثر موارد با اجرای این روش مشکل حل می شود. تاگر همچنان مشکل ادامه داشت ویندوز را باید دوباره نصب کنید که با نصب ویندوز همه ی تنظیمات به حالت کارخانه باز خواهد گشت. اگر باز هم مشکل حل، قاعدتا مشکل سیستم شما سخت افزاری است.

 

 

۶- بوق زدن ممتد کیس

بوق زدن کیس اگر بعد از روشن کردن سیستم، بعد از زمانی با صدای بوق سیستم خاموش شد و سیستم عامل بالا نیامد دلیل آن مربوط به مادربرد است. با کمک دفترچه راهنمای کامپیوتر متوجه شویدکه بوق آن چه اخطاری می دهد. اگر موفق به عیب یابی نشدید حتما مشکل سیستم خود را با یک متخصص کامپیوتر در میان گذاشته و به تنهایی اقدام نکنید.

 

۷- کاهش کیفیت صفحه نمایش

با زدن کلیک راست بر روی صفحه دسکتاپ به بخش Personalize  رفته از آنجا setting را انتخاب کرده و وارد تنظیمات صفحه نمایش شوید. در آنجا می توانید رزولوشن و میزان روشنایی و کیفیت رنگ را نیز تغییردهید.

 

 

۸- کند شدن و هنگ کردن سیستم

اگر کامپیوتر و یا لپ تاپ شما هنگ کرد و موس و کیبورد کار نکند با نگه داشتن دکمه پاور باری چند ثانیه سیستم خود را خاموش کنید و پس از چند دقیقه آن را روشن کنید.اگر بدون هیچ هشداری و به طور ناگهانی کامپیوتر شما کند بالا می آید و با راه اندازی مجدد نیز مشکل حل نشد شاید شما دارای برنامه های زیادی هستید که معمولا این برنامه ها در استارت آپ قرار دارند .

برای پیدا کردن استارت آپ ها و متوقف کردنشان، وارد تسک منیجر شوید. برای این کارمی توانید از کلید میانبر (Ctrl + Shift + Esc) استفاده کنید تا دسترسی به تسک منیجر با سرعت بیشتری همراه شود. بعد از وارد شدن به تسک منیجر در بالای صفحه تب Start-up را می بینید. وارد آن شوید تا لیست استارت آپ های ویندوز برای تان نمایش داده شود.

 

 

 

سپس ویژگی های Disk I/O at start-up و CPU at start-up را فعال کنید. بعد  روی هدر Startup Impact کلیک کنید تا لیست استارت آپ ها از بیشترین تا کمترین تاثیر مرتب شود.بنابراین نرم افزارهایی که در بالای این لیست قرار می گیرند بیشترین تاثیر را روی کند شدن سیستم دارند. برای متوقف کردن  این برنامه ها با کلیک راست بر روی هر برنامه و Disable را انتخاب کنید. اگر خواستید این برنامه ها دوباره فعال شوند کافیست دوباره همین مسیر را طی کنید و اینبار روی Enable کلیک کنید.

 

 

 

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای کند شدن سیستم خود انجام دهید این است که در منوی Start، گزینه Run را انتخاب کرده و در آن عبارت msconfig را تایپ کنید. سپس بر روی Startup کلیک کرده و تمام برنامه های کاربردی که بر روی روی آن بالا می آیند را بررسی کنید. هر یک از نرم افزار هایی را که در زمان روشن شدن و بالا آمدن وبندوز نمیخواهید، حذف کنید.

 

۹- خطا در پرینتر

در صورت درست کار نکردن پرینتر ممکن است درایور پرینتر به درستی روی سیستم نصب نشده باشد یا به بروز رسانی نیاز داشته باشد. گاهی اوقات نیز اگر پرینتر را روشن و خاموش کنید مشکل رفع می شود. در برخی مواقع ممکن است اتصالات پرینتر به سیستم مشکل داشته باشد برای حل این مشکل اتصالات را برطرف کنید.

 

۱۰- غیرفعال شدن بلوتوث

برای فعال شدن و نمایش بلوتوث در ویندوز ۷ ابتدا به قسمت Control Panel رفته، سپس روی Network and Internet کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Network and Sharing Center کلیک کنید. پس از آن  Change adapter settings کلیک کنید. روی قسمت  Bluetooth Network Connection راست کلیک کرده و اگر بلوتوث روشن باشد و بخواهید آن را خاموش کنید روی Disable کلیک کنید. همچنین در صورت خاموش بودن بلوتوث، بخواهید اقدام به روشن کردن بلوتوث لپ تاپ ویندوز ۷ نمایید روی Enable کلیک کنید.

 

 

 

بعضی مواقع  مشکلات کامپیوتر و لپ تاپ ما آسان است، اما ما آن را بلد نیستیم و ممکن است باعث تشدید خرابی و مشکل احتمالی شود.
در چنین مواقعی به صرفه است  برای حل مشکلات کامپیوتر و لپ تاپ به مراکز تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر مراجعه کنیم.
در این مواقع می توانید با کارشناسان متخصص ما در زمینه لپ تاپ و کامپیوتر تماس بگیرید و مشکل خود را  در میان بگذارید و راه حل مشکلات کامپیوتر و لپ تاپ خود را بشنوید.با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر دوراندیش متخصصان ما در خدمت شما هستند تا جامع ترین راهنمایی ها را در اختیار شما قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

منبع: dour-andish

  • ۹۷/۱۲/۱۳
  • mahtab moeini kia

نظرات (۱)

  • زندگی مانند یک آینه است
  • امروز به خودت قول بده هیچ نوع حال و هواى بدى رو تحمل نکنى تو در انتخاب افکارت قدرت دارى پس فقط حال و هواى خوب رو انتخاب کن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی